F.A.Q

Våra Vanligaste Frågor

Vad gör ni med de trasiga LCD-skärmarna?

Vårt företag bearbetar och testar LCD-skärmarna här i USA i vår inrättning belägen i Post Saint Lucie, Florida.

De spruckna LCD-skärmarna sänds till utlandet till våra parters för renovering för återvinning och tillverkas till ersättningsdelar till LCD. Glaset tas bort från LCD modulerna och reservdelar återvinns och sätts tillbaka på delarna för att utgöra kompletta enheter. Övrig råmaterial skrotas och återvinns.

De flesta av dessa LCD-skärmar återsäljs direkt i Asien och på marknaden utomlands efter att de renoverats.

Vi har börjat skicka tillbaka LCD-skärmar till USA och har dem tillgängliga för våra klienter här i USA.

 

Vilka LCD-skärmar köper ni tillbaka?

En fördel av vårat återköp-program är det stora utbudet av LCD-skärmar vi accepterar. Våra klienter kommenterar regelbundet det ökade värdet deras företag får av att ha ett företag de kan sälja alla deras skärmar till.

Vi köper tillbaka spruckna, skadade och trasiga LCD-skärm tillbehör från mobiler  och konsumentenheter inkluderat:

Märken:

  • Apple
  • Samsung
  • Motorola
  • LG
  • Blackberry

 

Produktlinjer

  • iPhone
  • iPod
  • Galaxy
  • iPad
  • Nexus

Nya modeller läggs alltid till. Nya klienter uppmuntras att fylla i en offertförfrågan för att få prisförslag på modeller. Ni som redan är våra klienter kan skicka en förfrågan via vårt kontaktformulär eller kontakta er kontomanager direkt.

 

Säljer ni renoverade LCD-skärmar?

Ja. För nuvarande erbjuder vi renoverade LCD-skärmar till våra återvinningsklienter. Lagret är begränsat inom USA men vi planerar att i framtiden helt hålla alla modeller på lager.

Klienter kan använda sig av återköpskrediten för betalning av återvinningslagret.

Vår webbsida kommer att uppdateras med en portal online med e-handel inom de närmsta månaderna för att hålla en streamlinje för dessa produkter och tjänster vi erbjuder. Ni som redan är klienter, fråga din uppköpare om du vill ha vår prislista för reparerade produkter.

 

Kan ni förklara hur er process går till?

Vår process bygger på att vara enkel, snabb och på att ge dig snabbt betalt.

  1. Skicka in en offertförfrågan. Du kommer omgående få e-post med priser.
  2. Svara om du är redo att gå framåt.
  3. E-post kommer att sändas till dig med en länk till ett ”fyll i & skicka”-formulär med orderinformationen.
  4. Fraktsedlar e-postas till dig.
  5. Packa och skicka de trasiga LCD-skärmarna.

Det är allt!

Direkt vi tar emot ditt paket får du en bekräftelse via e-post och inom 1 – 3 arbetsdagar testas din order.

Så snart vi har testat alla LCD-skärmar, gör vi samma dag en utbetalning till ditt konto.

 

**Kommer Snart** – Klienter kommer att kunna skicka sin order direkt från vår kundportal på vår webbsida!

 

Priser över Trasiga LCD

 

Vilka priser betalar ni för trasiga LCD-skärmar?

Vi har industrins mest konkurrenskraftiga priser på återköp! Vår erfarenhet låter oss ligga före ändringar på priser och efterfrågan på marknaden, detta låter oss konstant erbjuda våra klienter höga priser under längre varaktighet än vad många andra återköpare gör.

För nya klienter, kan våra standardpriser skickas till dig omgående genom att du skickar in en offertförfrågan för trasiga LCD-skärmar.

För er som redan är klienter och som redan varit i kontakt med oss, vänligen kontakta din uppköpare direkt. Förslag via vårt kontaktformulär från klienter kommer direkt behandlas av din kontomanager.

 

Hur ofta ändras priserna för Trasiga LCD?

Som med all använd elektronisk utrustning, går priserna ner frekvent på grund av följande orsaker:

  • Nya modeller skapar mindre efterfrågan efter gamla modeller.
  • LCD-skärmar som återvunnits flera gånger, skapar större chanser för fel när delarna återvinns.
  • Konsumenternas och reparationsverkstädernas efterfrågan.
  • Tillgängligheten och kostnaden av andra små delar till återvinningen av LCD-skärmen.
  • Hur många LCD-skärmar som finns på marknaden

 

Nyaste Modellerna:

För modeller som just släppts (och tills de funnits på marknaden 6-8 månader) sjunker återköpspriserna ständigt och efter denna period sjunker de med ännu större belopp.

Av den anledningen, är det viktigt att försäkra dig om att du skickar in delar ofta, vanligtvis inte med mer än två veckor mellan gångerna, beroende på den totala volymen av LCD-skärmar du har.

 

Äldre Modeller:

Efter denna period på 6-8 månader, brukar återköpspriserna sjunka mindre frekvent och med ett mindre värde när de sjunker. Hur som helst, de sjunker lite oftast baserat på samma orsaker som nämns ovan.

I det stora hela, det är omöjligt att med pekpinne visa exakt när priserna kommer fluktuera när det är så många utomstående orsaker som inte kan förutses. Precis som med aktiemarknaden, kan sådana spekulativa anledningar som en nysläppt modells framgångar kasta runt priserna.

Vår Inställning:

Harvest Cellular vill hålla saker enkelt men samtidigt ska det vara mest lukrativt för dig. Vi tar alla dessa faktorer i betänkande så våra återköpspriser reflekterar dessa upp- och nedgångar (och risken som associeras) och erbjuder dig ett konkurrenskraftigt pris.

Hur vet jag när återköpspriser på LCD ändras?

Vår erfarenhet inom industrin och vårt nätverk av partners är aktiva i flera marknader utomlands som ”sätter” dessa återköpspriser veckovis. Vi har byggt ett nätverk som låter Harvest Cellular förstå när priserna ändras och därmed låter oss agera snabbt att ge värde till våra klienter med fördelaktiga priser för längre perioder och vår kunskap av fluktuering låter oss sätta priser i förväg.

För våra långvariga, regelbundna klienter, sänder vi vanligtvis ut uppdateringar via e-post när priserna ändras och hur mycket för någon specifik modell eller produktlinje. Många gånger, innan det aktuella priset sjunker för att våra klienter ska kunna göra en order innan priserna sjunker.

Men, eftersom priserna kan ändras frekvent, meddelas ändrade LCD priser alltid samtidigt som du lägger in en order för återköp.

**UPPDATERING**

Vi planerar att inom kort på vår webbsida, lägga till funktioner där klienter kan se priserna när de är inloggade i portalen och automatiskt bli meddelade om prisändringar.

 

Frakt

 

Betalar ni portokostnaderna?

Ja, vi erbjuder GRATIS frakt för en kvalificerad order.

En kvalificerad order måste passa in på följande kriterier såvida inte annat diskuterats med den som representerar ditt konto.

  • 100+ art. ELLER
  • Ordervärdet överstiger $1000 (USD).

Fri fraktkostnad fås via FedEx Express Economy för internationella transporter.

En fraktsedel skickas via e-post när din order har skickats in via vårt system. I e-posten finns instruktioner om hur du skriver ut dessa fraktsedlar.

Kom Ihåg:

  • Kontrollera din skräppost om du inte mottagit denna e-post och lägg till oss på din lista över säkra kontakter.
  • Om du behöver en annan fraktsedel, kontakta din kontomanager.
  • Vi erbjuder även Gratis upphämtning från ditt företag. Informera din kontomanager innan du skickar in din order.
  • Fraktsedeln kan skrivas ut från vanliga skrivare, inkjet eller laserskrivare på vanligt papper.

 

Hur lämnar jag paketen och hur går Gratis hämtning till?

Gratis Hämtning

  • Bokning av hämtning är tillgängligt via FedEx
  • Prata med din kontomanager om bokning  av hämtning
  • Se FedEx för vilka tider som gäller för dig. Klicka på länken för information från FedEx
  • Glöm inte att någon måste närvara när FedEx hämtar ditt paket.

Avlämning

  • Om du lämnar paketet på ett avlämningsställe, rekommenderar vi att du ber om ett kvitto. Detta försäkrar om att paketet skannas och du får ett spårningsnummer.
  • Om du inte använder vår fraktsedel, sänd spårningsnumret till din kontomanager så vi kan identifiera ditt paket när det anlänt.

 

Hur packar jag trasiga LCD-skärmar?

Packa dina LCD-skärmar på rätt sätt för att försäkra dig om att dina intäkter håller sig höga. Med det sagt, det är det säkraste sättet att minska risken för värdeminskning genom skador under transporten!

Vänligen följ våran rekommenderade guide för packning och frakt av trasiga LCD-skärmar.

 

Bästa Sättet för Säker Transport

  • Max 400 LCD per paket.
  • Använd en robust kartong som inte är sliten eller skadad.
  • Använd påsar av bubbelplast på alla LCD-skärmar om det är möjligt.
  • När du är klar med packningen, skaka kartongen HÅRT. Om du känner att något är löst, lägg in mer fyllning tills ingenting rör sig i kartongen vid en hård omskakning.
  • Tejpa igen alla flikar på kartongen.

 

Testning

Vilka testrutiner har ni för LCD-skärmar?

Vi testar för följande fel på alla LCD-skärmar:

  • Belysning bak
  • Döda pixlar
  • Grått område
  • Linjer
  • Brännmärken på skärmen
  • Vattenfläckar
  • Skador på kanten orsakade av tryck
  • Funktioner på digitaliseraren

 

I de flesta fall, resulterar någon av dessa fel i en försämrad LCD assembly.

Våra test utförs av specialiserade testlådor för iPhone och vår internationellt utvecklade (tillgänglig för allmänheten) LCD-skärm Test app för Android.

Tester körs genom en uppsättning av färgpaletter, som ökar chansen för ett tränat öga att se ovan nämnda fel.

 

Är dåliga LCD-skärmar värda några pengar?

Ja och nej.

En LCD-skärm med endast ett dött pixel är lika mycket värt som en LCD-skärm som har flera blödningar på LCD-skärmen. Om det inte är något som du skulle acceptera att få tillbaka som en renoverad skärm då är problemet ett underkännande.

Underkända LCD-skärmar har andra smådelar i monteringen och råmaterial som har ett värde. Hur som helst, 90%+ av värdet på glas som är spruckna på LCD-skärmen lämnar omkring 10% av värde i andra smådelar.

Dessa andra 10% är värda att återvinna när samma arbetskraft samtidigt konstruerar en bra LCD-skärm, i de flesta fall. När allt har betalats på LCD-skärmen, är värdet mindre än vad som betalats för att bearbeta delen.

 

Exempel: iPhone 4/4s LCD-skärm med full montering.

  • Inkommande porto till oss – $ 20 cent
  • Kostnader bearbetning/testning – $ 25 cent
  • Utgående portokostnader till anläggningar utomlands – $ 20 cent
  • Avgifter från HK till Kina – $ 20 cent
  • Avgifter för arbete med att utvinna reservdelar – $ 5cent

Totala kostnader – $ 90 cent

Dagens Spot Pris (köp) $ 70 cent

Total Vinst – - $ 20 cent/st

Vi uppmuntrar till att sända ALLA LCD-skärmar, även om du är säker på att de blir underkända.

 

  • Vissa av de skärmar du tror blir underkända kan bli godkända
  • Alla underkända delar återvinns ansvarsfullt, även om det medför kostnader för oss!

 

I vissa sällsynta fall (nyare modeller de första månaderna, som exempel) kan underkända LCD-skärmar vara värda att ge ett återköpspris och de kommer vara inkluderade i vår prislista.

 

Kan ni skicka tillbaka mina underkända LCD-skärmar?

Ja, faktum är att vi vanligtvis håller alla underkända LCD-skärmar från nya klienter i fall de skulle vilja ha tillbaka dem för att verifiera våra tester.

I de flesta fall, är det bara en fråga om att vara i linje där båda parter använder samma typer av test.

Alla dyrbara skärmar (Värdet överstiger $10) hålls, som standard, under 10 arbetsdagar från det datum vi färdigställt testerna. Dessa enheter hålls i ett speciellt område som associeras med din order. Om du vill få tillbaka dina underkända LCD-skärmar, vänligen sänd en förfrågan via din kontomanager.

Vid första returen, står Harvest Cellular för fraktkostnaderna. Vid efterföljande returer, kommer vi att be dig dig betala fraktkostnaderna.

 

Vilka rapporter kommer jag ta emot?

Du kommer att få bekräftelse när vi tagit emot ditt paket och testrapport i verklig tid då din order bearbetas.

Mottagningsbekräftelse  - Grundläggande. Vilka modeller du sänt oss och antalet delar. Original och Ej Original ( för modeller som har olika värde) är också uppdelade i detta steg.

Testrapport - Hur många underkännanden för varje artikelserie av det totala antalet vi mottagit. Specifika orsaker till underkännande kommer inte att stå på denna rapport men kan begäras av via din kontomanager.

 

Betalningar

 

Hur får jag betalt?

Vi förstår. Att få betalt snabbt hjälper ditt företag betala för de varor det behöver idag.

  • Slutgiltig betalning görs efter din order har mottagits och testats av vårt team.
  • Du får både en mottagningsrapport och en testrapport i verklig tid då vår personal arbetar med din order.
  • Din betalning görs inom 1-2 arbetsdagar efter test.
  • Alla betalningar utförs mellan 3-6 PM EST Måndag till Fredag.
  • Du får ett betalningsbekräftelse via e-post när vi betalat ut dina pengar.

 

Vänligen notera att vissa betalningsmetoder inte alltid visas direkt, beroende på din banks bearbetningstid.

Om du inte kan se din betalning nästa arbetsdag (dagen efter du mottagit vår betalningsbekräftelse), vänligen kontakta oss.

 

Vilka betalningsmetoder använder ni?

Vårt mål är att betala på det sätt som passar ditt företag bäst. Vi erbjuder ett utbud av val, så som:

  • PayPal
  • ACH (Direkt Inbetalning)
  • Banköverföring
  • Check
  • Kontant
  • Kredit på Renoverade LCD-skärmar

 

Vänligen Notera:

  • ACH-betalning tar vanligtvis 1-2 arbetsdagar innan de finns på ditt konto.
  • Återköpspriserna inkluderar inte några serviceavgifter som din bank eller finansiella institution kan ta ut på transaktioner från Harvest Cellular,LLC. Oavsett betalningsmetod.
  • Betalningsalternativens tillgänglighet kan varieras baserat på klienthistoriken och transaktionens storlek.

 

 Betalar ni förskott för mina LCD-skärmar?

Vi gör betalningen efter vi mottagit och testat din order och betalar inte ut förskott till nästan alla klienter.

Vår policy grundas på två huvudpunkter:

 

Förbli kostnadseffektiv

Generellt, förskott är svårt att fastställa då en orders totala värde kan förändras då den anländer och blir testad. Detta utgör även extra bokföring (för både oss och klienterna) och skapar ytterligare fördröjningar i att färdigställa en order.

Att du ska få din totala betalning så snart som möjligt är vår högsta prioritet! I de flesta fall, får våra klienter deras totala balans MÅNGA DAGAR (om inte veckor) snabbare än vad det tar för många andra återköpare att färdigställa och göra den slutgiltiga utbetalningen, vilket leder till att våra klienter har ett optimalt intäktsflöde.

 

Bedragare

Medans vi tror att de flesta människor är ärliga, så finns trots allt bedragare och detta har slagit hårt mot många som gör återköp av LCD-skärmar. Vi kan hålla våra priser konkurrenskraftiga genom att inte behöva förvänta oss förluster som alltid medföljer vid förskottsbetalningar. Därför kommer inte återköpspriserna hos de flesta av de legitima återköparna rabatteras på grund av oärliga företag.

 

ovanliga fall, görs undantag i vår policy om förskottsbetalning som baseras på en kombination av följande:

  • Rykte
  • Transaktionshistorik med Harvest Cellular (längd och omfattning av order)
  • Ordervolym

 

Vänligen prata med din kontomanager för mer detaljer gällande tillgänglighet för förskottsbetalning och fyll i vårt Kredit- och Referensformulär.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>